Pielgrzymka w Roku Wiary
20-23.06.2013

Data 2013/06/20 18:30:00 | Temat: Pielgrzymka - diariusz

("Klikając" na zdjęcie można uzyskać jego powiększenie i większą dokładność!!!)

Nasza pielgrzymka odbyła się w Roku Wiary, więc była pomyślana jako okazja do jej pogłębienia i wzrostu. W liście "Porta fidei" na Rok Wiary Ojciec Święty Benedykt XVI zachęcił nas by pochylić się w tym Roku po raz kolejny nad Katechizmem Kościoła Katolickiego i m.in. zgłębić naukę o wierze przeżywanej czyli również o przykazaniach. Dlatego każdy dzień naszej pielgrzymki rozpoczynaliśmy i kończyliśmy czytaniem Katechizmu i modlitwą-refleksją nad kolejnymi przykazaniami. Początek każdego dnia to również wspólne odmówienie pacierza! Ponadto czas wędrowania w autokarze to czas wypełniony modlitwą i śpiewem.
W tym samym Liście Papieża jest zachęta by w Roku Wiary pielgrzymować śladami Maryi i Świętych jako świadków wiary. Taki był też cel naszej pielgrzymki.
Tradycyjnie już każdemu towarzyszył nieodłączny segregator w którym były materiały konieczne do przeżycia pielgrzymki i w których zbieraliśmy kolejne materiały i pamiątki!

1 dzień pielgrzymki (20.06.2013 - czwartek)

Wyruszyliśmy o 6.00 rano sprzed naszego kościoła z błogosławieństwem ks. Grzegorza. Przewóz zapewniła nam firma "Edibus" i zaprzyjaźniony z nami i wielekroć sprawdzony kierowca, p. Artur.
Pierwszym celem naszej pielgrzymki był Przedbórz k/Radomska - miejsce kultu św. Aleksego. Św. Aleksy jest m.in. patronem pielgrzymów, wędrowców. Jest orędownikiem w czasie suszy i złej pogody a wierni modlą się do Niego by pomógł im pozbyć się grzechu pychy i wyniosłości. Nie może więc dziwić, że najpierw poprosiliśmy Go o wstawiennictwo i tam celebrowaliśmy Mszę Św. w intencji wszystkich, którzy mają coś wspólnego z imieniem Aleksy!

Wieczorem dotarliśmy do Kodnia gdzie czczona jest M.B. Królowa Podlasia i Matka Jedności.

Najpierw zakwaterowanie w pokojach w Domu Pielgrzyma i obiadokolacja.

Następnie modlitwa wieczorna w kaplicy domowej a potem w bazylice, wysłuchaliśmy konferencji jednego z xx. oblatów o historii obrazu, sanktuarium w Kodniu i pewnych zwyczajach pielgrzymów.
Wśród tych zwyczajów jest:
  • obejście na kolanach głównego ołtarza z obrazem Matki Bożej;
  • prośba św. Feliksa przy Jego relikwiach o wstawiennictwo w ważnych życiowych sprawach
  • i napisanie próśb które są odczytywane w modlitwie wiernych w czasie Mszy św. w sanktuarium.

I tak dobiegł końca pierwszy dzień pielgrzymki.

2 dzień pielgrzymki (21.06.2013 - piątek)

Po rannej modlitwie i śniadaniu był czas by jeszcze odwiedzić Kalwarię w Kodniu oraz zwiedzić samo miasteczko.
Nasz pobyt w tym sanktuarium zwieńczyliśmy Mszą św. dla wszystkich pielgrzymów tego dnia celebrowaną pod przewodnictwem jednego z xx. oblatów.

Po pożegnaniu z Kodniem wyruszyliśmy "trasą nadburzańską" dalej na północ.
Mały przystanek zrobiliśmy w Pratulinie, miejscu śmierci za wiarę i Kościół błogosławionych Męczenników Podlaskich.

Głównym celem naszego pielgrzymowania tego dnia była Sokółka, miejsce tzw. cudu eucharystycznego. Do spotkania z tym wydarzeniem przygotowaliśmy się m.in. przez obejrzenie w autokarze filmu "Ja Jestem" gdzie "cud w Sokółce" również jest przywołany.
W Sokółce, wobec Pana Jezusa eucharystycznego odprawiliśmy adorację modląc się o wiarę a następnie każdy mógł przejść przed tym niezwykłym znakiem Bożej miłości i obecności by Go adorować i prosić o potrzebne łaski (nie tylko dla siebie!).
Potem była jeszcze okazja obejrzeć film na którym przytoczone były badania naukowe i świadectwa związane z tym Świętym Znakiem.

Wieczorem dotarliśmy do Różanegostoku, na miejsce zaplanowanego noclegu u xx. salezjanów.
Podobnie jak wczoraj po kolacji modlitwa wieczorna w kaplicy domowej a potem w kościele wysłuchanie konferencji jednego z xx. salezjanów o historii obrazu i sanktuarium (konferencja wygłoszona z niezwykłą swadą i z cudownym wschodnim akcentem!!!).

I tak dobiegł końca drugi dzień pielgrzymki.

3 dzień pielgrzymki (22.06.2013 - sobota)

Po rannej modlitwie i śniadaniu celebrowaliśmy Mszę św. wobec wizerunku M.B. Różanostockiej. Po raz kolejny dziękowaliśmy Panu Bogu, że przez pielgrzymkę mogliśmy oderwać się od naszej codzienności by bardziej wejść w sprawy duchowe i uświadomić sobie, że jesteśmy pielgrzymami do Domu Ojca. Pan Jezus mówił dzisiaj do nas: "Nie troszczcie się zbytnio, o to co macie jeść...".

Następnie przybyliśmy do Suchowoli. Jako że wg. niektórych tutaj znajduje się środek Europy, to pobyt w tym miejscu rozpoczęliśmy od modlitwy Koronką do Miłosierdzia Bożego, o to, by Europa nie przestała być chrześcijańska.

Potem zwiedzaliśmy Izbę Pamięci bł. ks. Jerzego Popiełuszki, który urodził się w pobliskiej wsi Okopy a do Suchowoli chodził do szkoły.

Wreszcie w miejscowym kościele oddaliśmy cześć relikwiom bł. ks. Jerzego, wysłuchaliśmy historii kościoła i pomodliliśmy się Litanią do bł. ks. Jerzego oraz rozpoczęliśmy Nowennę za Jego wstawiennictwem.
Po wszystkim był jeszcze czas na relaks i "małe co nieco" np. z kuchni tatarskiej lub podlaskiej.

Wieczorem dotarliśmy do Warszawy i tutaj na "Dobrym Miejscu" (czyli na Bielanach w Domu Rekolekcyjno-Formacyjnym) zbieraliśmy siły do przeżycia ostatniego dnia naszej pielgrzymki. W czasie podróży wysłuchaliśmy jeszcze płyty "Ostatni różaniec" na którym jest relacja z ostatnich dni życia a potem śmierci ks. Jerzego Popiełuszki a także nagrania Jego rozważań!

4 dzień pielgrzymki (23.06.2013 - sobota)

W 4 dniu naszej pielgrzymki właściwie zaplanowaliśmy już "tylko" wizytę w kościele św. Stanisława Kostki. Po rannej modlitwie i śniadaniu szybko udaliśmy się na Żolibórz, by tam wziąć udział we Mszy Św. o godz. 8.30.

Potem była modlitwa przy grobie bł. ks. Jerzego oraz zwiedzanie niezwykle ciekawego Muzeum w którym jest zebranych wiele pamiątek po ks. Jerzym ale można tam też podziwiać różne instalacje oraz obejrzeć materiały multimedialne!

Bardzo ubogaceni przez te dni wróciliśmy do domu!

Ten artykuł pochodzi ze strony: